Følg med Backstage i den danske musikbranche

Pressefoto JBS Backstage credit Malthe IvarssonNyt samarbejde mellem JBS og Volume sætter fokus på livet bag scenen og alle de engagerede mennesker, der står bag de store fællesoplevelser for os andre. Projektet hedder 'Backstage - alt det, du ikke ser'.

Den moderne musikbranche har fostret nye virksomheder, som er blomstret omkring interessen for at mikse musikbranchen, musik og bands med brands. Det har virksomheden Volume succes med, senest nu i samarbejde med JBS om projektet ’Backstage – alt det, du ikke ser’.

Spotlyset er her rettet mod de professionelle såvel som frivillige, der arbejder i kulissen for at skabe de store fællesoplevelser for os andre. Første fokus er tourmanageren, som koordinerer musikernes turneer.

Med afsæt i koncertoplevelsen sætter Backstage fokus på to elementer, der normalt lever skjult for publikum. Det første element er tourmanageren, der skal sørge for at tidsplan, lydprøve, logistik og produktion bag koncerten fungerer. Hvem er de tourmanagere, som får koncertkalenderen til at hænge sammen - og hvad driver dem. 

Det andet element er landets spillesteder, som hvert år tager imod hundredevis af musikere for at skabe oplevelser i de lokale byer. Spillestederne er drevet af ildsjæle - professionelle såvel som frivillige - som sørger for at rammerne er på plads, så bands kan skabe magi for publikum.

I første afsnit er det Stefan Cristopher Petersen, manager for phlake gennem fire år.
Afsnittet kan ses her: https://www.facebook.com/jbs.dk/videos/1646334815418917/

JBS Backstage har bedt 25 danske tourmanagere pege på dét spillested, som både i de kreative rammer og i den personlige modtagelse er bedst til at skabe god backstagestemning. ”Danmarks bedste backstage 2017” bliver kåret d. 10. november.

Foto: Malte Iversen